suspensii

Tuning de performanta

De ce trebuie tinut cont pentru un tuning de performanta ?

Cam toata lumea stie cum se face tuning la o masina… ii pui jante cat mai late, tai arcurile, bagi un chip si niste geamuri fumurii, un filtru de aer, o muzica adevarata cu trei amplificatoare si subwoofer, ii mai tragi vreo cinci stickere si gata! Ai sute de CP, bati toate masinile la liniute,etc.
Asa sa fie oare?
Ce e util si ce nu daca vrei sa scoti performante de la o masina, dar sa ai si un look decent?
Depinde ce crede fiecare, dar nu tot ce zboara se mananca.
Cu alte cuvinte, nu tot ce pui pe masina are si efect…

Kit suspensie – indispensabil

suspensie-alb-negru-pilot

Caroseriile de serie sunt relativ inalte, din motive variate: ca sa nu loveasca bordurile, sa existe loc pentru montarea lanturilor de iarna pe pneuri, pentru confort sporit la condus etc.
Prin montarea unui kit de suspensie sport, autoturismul pierde un pic in materie de confort, dar pierde si din ruliul din viraje. Comportamentul rutier devine mai direct, mai incisiv, ca sa nu mai aducem in discutie look-ul masinii, ce are numai de castigat…

Pont: alegeti marci renumite si nu va bazati pe solutii ieftine, schimbati si amortizoarele pentru rezultate corecte, reglati apoi paralelismul rotilor.
Nu in ultimul rand, evitati cobororea exagerata a caroseriei, de genul 8-10 cm; in general, 3,5 cm poate fi absolut suficient.

Kit tuning exterior – design sau performanta

Se spune ca nici o masina nu e modificata daca n-are si ceva spoilere.
In general, montarea unei bari tunate are cateva avantaje: imbunatateste aerodinamica daca e bine proiectata, are grile de aer pentru ventilarea mai buna a franelor, aduce un plus de atractivitate, poate gazdui niste proiectoare mai deosebite etc.
Desi prin coborarea suspensiei cu cativa cm, se obtine efectul vizual dorit alegerea unui design pentru kitul exterior nu trebuie facuta numai dupa impactul vizual ci si dupa calitatea produselor si utilitatea acestora.
Fibra sau plastic?
De regula pe fibra se pot realiza design-uri mult mai « virtuale » datorita tehnologiei care permite o mai buna customizare. Plasticul este mai pretentios in ceea ce priveste tehnica de realizare si complexitatea planelor.
Barile din fibra sunt mai casante, se ciobesc relativ usor la impact, dar au un coeficient de rezistenta la soc foarte mare si se repara destul de usor. Spoilerele din plastic (in speta ABS sau PUR) sunt mai elastice, fiind mai greu de spart, insa atunci cand aceasta se intampla trebuiesc inlocuite, nu se mai pot repara. Coeficientul de rezistenta la soc frontal este ceva mai mic decat la fibra.

Retineti:

un spoiler montat singur, fara praguri laterale si spoiler spate, da masinii un profil dezechilibrat.

Eleron – se poate si fara

Daca o masina de F1 devine practic nula pe un circuit, atunci cand isi pierde eleronul din spate, pe o masina de serie, chiar puternica, efectul unui eleron nu este atat de mare pe cum se crede. Pe un automobil sport, eleronul ajuta la portanta si este obiectul unor studii aprofundate cu privire la comportarea masinii pe sosea la viteze mari. Concluzie : eleronul aduce mai mult satisfactie estetica decat tehnica.

Jante din aliaj usor, pneuri cu talon mai mic – indispensabile

Primul pas care schimba atat aspectul, cat si comportamentul unei masini, il constituie inlocuirea jantelor originale cu unele de diametru mai mare, mai late, echipate cu pneuri de talie joasa, pastrand insa diametrul original al rotii. Pe langa castigul estetic, avem acces la pneuri mai performante (dar si mai scumpe…), care accentueaza caracterul sportiv al masinii si amelioreaza performantele de franare si motricitatea.
Pont: este o greseala alegerea unor jante ieftine, din aliaje dubioase, ce se pot sparge la impacturi usoare si care, de cele mai multe ori, sunt aproape imposibil de echilibrat. Jantele din aluminiu se pot suda, cele din aliaj de magneziu nu.
Cele mai performante, dar si scumpe jante sunt cele construite din mai multe bucati.
jante aliaj pilot power tuning avantaje inconveniente

Esapament sport
performanta si personalitate

Multi pasionati in domeniu isi schimba tobele chiar daca masina este noua si abia a rulat 5000 km. Aspectele favorabile oferite de aceste produse sunt in primul rand aportul de performanta, sound-ul ceva mai agresiv care face simtita prezenta unei masini sport si rezistenta marita in timp (de 3-5 ori mai mare decat a unei tobe de serie).

Modificarea cartogramei motorului

Discutabil

Majoritatea producatorilor auto platesc taxe in functie de puterea motorului. Practic un motor proiectat sa dezvolte max. 150 CP este setat din soft si cateva echipamente de injectie la 90, 110, 130 CP
Atunci cand decideti sa faceti o resoftare a motorului trebuie sa tineti cont de cativa factori esentiali :
• provenienta softului si firma care realizeaza implementarea acestuia
• fisa tehnica si garantia oferita (motorului nu lucrarii in sine) intrucat la majoritatea reprezentantelor auto depistarea unui soft modificat atrage pierderea garantiei.
• posibilitatile de customizare – recomandat o crestere de max. 60% din maxim pentru protejarea tubinei. Nu plecati urechea la cresteri de 30-40 CP pt ca de cele mai multe ori este marketing, iar valoarea cresterii trebuie sa fie cat mai precisa.S
• alternativa mai scumpa a resoftarii este schimbarea efectiva a EPROMULUI
Atunci cand softul sau prestanta firmei nu va multumeste puteti alege solutii mai sigure precum Power Box dedicat, cu fisa tehnica si certificat de omologare.

Sistem de admisie sport

Desi aportul de putere pentru aceasta componenta nu este foarte semni- ficativ, filtrul de aer sport precum si instalatia aferenta pentru montajul acestuia constituie un avantaj tehnic si aduce un sound specific de aspiratie.
Atentie la calitatea filtrelor si a marcii alese, o calitate inferioara a acestuia si o dimensionare gresita a tubulaturii putand afecta debitmetrul de aer sau poate chiar eficienta admisiei.

Scaunele sport

mai putin confort, ai multa utilitate

Scaun sport tuning
Sunt scumpe, dar merita banii atunci cand cine vorba de look-ul interiorului si buna manevrabilitate a directiei de catre sofer; sprijinul lateral oferit este de nepretuit pe virajele abordate in forta. Pont: inainte de a va arunca banii pe scaune monobloc, ganditi-va de doua ori, caci exista si scaune cu spatarul reglabil. Sunt mai costisitoare, dar permit o pozitie mai odihnitoare de condus, atunci cand nu se merge la limita.

Centurile de siguranta cu prindere in mai multe puncte
utile dar nu indispensabile

Desi aportul de putere pentru aceasta componenta nu este foarte semni- ficativ, filtrul de aer sport precum si instalatia aferenta pentru montajul acestuia constituie un avantaj tehnic si aduce un sound specific de aspiratie.
Atentie la calitatea filtrelor si a marcii alese, o calitate inferioara a acestuia si o dimensionare gresita a tubulaturii putand afecta debitmetrul de aer sau poate chiar eficienta admisiei.

Pedalier sport

se poate si fara

pedale-sport-pedalier-rally-tuning
Daca exceptam faptul ca arata foarte bine, caracteristica practica a pedalelor sport, din aluminiu perforat, nu se prea regaseste in conducerea pe strada. Chiar daca unele pedale sunt chiar bine gandite si permit conducerea folosind tehnica “varf-calcai” a pilotilor de curse, cine face acest lucru pe strada?

Geamurile fumurii (folie auto)– indispensabil

Chiar si cea mai modificata masina din lume nu are acelasi efect pe care il poate oferi daca are geamurile fumurii. Indispensabile pentru un efect vizual deosebit, geamurile cu folie au si un avantaj practic, regland oarecum temperatura din masina si conferind un plus de intimitate.

Sunati la una din reprezentantele PILOT pentru programare în service, preturi si detalii suplimentare, ori trimiteti un mesaj

filtru particule dpf 2