Practic regenerarea filtrelor poate fi activa sau pasiva.
La regenerarea pasiva, pentru cresterea temperaturii de ardere se utilizeaza aditivi speciali care se introduc in combustibil sau intr-un rezervor dedicat, acesta fiind alimentat de ECU la momentul stabilit pentru regenerare.
Regenerarea activa este folosita la majoritatea motorizarilor diesel de dupa 2006 aceasta facandu-se pe baza de postinjectie. Regenerarea filtrului prin arderea particulelor se face in mod automat, ori de cate ori contrapresiunea in filtru creste suficient de mult pentru a fi sesizata de detectorii de presiune.
Desi la filtrele de particule care folosesc postinjectia durata de viata este mult mai mare, calitatea slaba a motorinei si mersul mai mult in mediu urban duc la colmatarea prematura a filtrului. Acest aspect face practic imposibila regenerarea iar autovehiculul merge in regim de avarie (performante reduse, consum marit, martor de avarie aprins).
Costul schimbarii unui filtru de particule pe un motor diesel common rail este destul de ridicat fiind cuprins intre 400 si 900 euro (600 euro in medie).
Unii adopta solutia de spargere a monolitului ceramic pentru a face posibila evacuarea gazelor de evacuare, insa apoi intampina 2 noi probleme : consumul creste semnificativ si masina scoate fum negru care strica toata buna-dispozitie. Altii prefera varianta software pentru anularea erorii din bord si pacalirea ECU-ului privind absenta DPF-ului, insa nici aceasta tehnica nu rezolva problema fumului si mai ales a incadrarii in parametrii de poluare in cazul unei inspectii tehnice periodice.
Pentru posesorii de auto cu DPF care intampina astfel de probleme, PILOT power tuning ofera doua variante de filtre de particule :
– asigura oxidarea gazelor de esapament prin monolitul metalic primar, mentinand un procent optim al nivelului de CO si O2
– reduce nivelul NOx si PPM prin actiunea de regenerare a filtrului de particule cu grad ridicat de impregnare.
– asigura o contrapresiune optima si creste performanta motorului, gratie permitivitatii mari a substratului de filtrare
– scade cosnumul de combustibil, comanda de regenerare facandu-se practic foarte rar.
– permite functionarea in parametrii normali a senzorilor de presiune si temperatura.
– cost redus (300-500 euro in functie de motorizare) comparativ cu pretul unui filtru de particule nou de origine
Sunati la una din reprezentantele PILOT pentru programare în service, preturi si detalii suplimentare, ori trimiteti un mesaj
Tel: 0248.270.109 / 0752 .222.130 / 0736.701.019