FILTRUL DE PARTICULE – avantaje, probleme si solutii de inlocuire

Filtrul de particule DPF 1

Desi motoarele diesel sunt preferate de multi automobilisti in primul rand pentru performantele si economicitatea lor, acestea  raman cele mai poluante motoare prin noxele eliberate in atmosfera, producand de 3-6 ori mai multi oxizi de azot (NOx) si de peste 100 de ori mai multe particule nearse (fumul negru) fata de cele pe benzina.

Desi ultimele tehnologii aplicate la motoarele diesel (injectia common rail-ul si sistemul EGR) au permis reducerea multor poluanti totusi oxizii de azot si particulele nearse raman principalii poluanti ce trebuie eliminati potrivit viitoarelor norme Euro-5. In motorul diesel amestecul aer-motorina atinge o temperatura de autoaprindere de circa 450 grade C, inferioara temperaturii la care are loc arderea in motoarele pe benzina (900 grade C). Din acest motiv noxele ce rezulta in motoarele diesel, desi sunt de acelasi fel cu cele din motoarele pe benzina, sunt mult mai multe si mai importante calitativ.

Temperatura mai mica din camera de ardere a motorului diesel nu pemite arderea completa a particulelor si ele au aspect de granule microscopice. Acestea dau aspectul negru al gazelor de esapament, asa numitul fum negru atat de cunoscut participantilor la traficul rutier, dar si pietonilor care il trag zilnic in piept. Particulele de fum emise de motoarele diesel sunt foarte toxice. Fiind de dimensiuni foarte mici ele afecteaza caile respiratorii depunandu-se in plamani si favorizand astmul si cancerul pulmonar.

Realizarea tratarii si colectarii particulelor este relativ simpla ca procedeu. Acest nou tip de filtru este compus dintr-un miez ceramic realizat din carbura de siliciu avand canale microscopice perforate. Gazul de esapament trece prin aceasta retea de canale si particulele se depun in ea. Aceste particule trebuie periodic sa fie arse pentru a se evita colmatarea filtrului si depasirea unei valori la contrapresiunea de evacuare. Problema de baza este curatarea elementului filtrant care dupa cca 500-1000km se incarca si blocheaza circulatia gazelor de evacuare. Pentru aceasta s-a impus necesitatea regenerarii filtrelor, operatie care este gestionata de ECU, in baza semnalelor primite de la sondele de temperatura si presiune montate pe DPF.

Filtrul de particule DPF 2

Practic regenerarea filtrelor poate fi activa sau pasiva.

La regenerarea pasiva, pentru cresterea temperaturii de ardere se utilizeaza aditivi speciali care se introduc in combustibil sau intr-un rezervor dedicat, acesta fiind alimentat de ECU la momentul stabilit pentru regenerare.

Filtrul de particule DPF 3

Regenerarea activa este folosita la majoritatea motorizarilor diesel de dupa 2006 aceasta facandu-se pe baza de postinjectie. Regenerarea filtrului prin arderea particulelor se face in mod automat, ori de cate ori contrapresiunea in filtru creste suficient de mult pentru a fi sesizata de detectorii de presiune.

Filtrul de particule DPF 4Filtrul de particule DPF 5

Costul schimbarii unui filtru de particule pe un motor diesel common rail este destul de ridicat fiind cuprins intre 400 si 900 euro (600 euro in medie).

Filtrul de particule DPF 6

Desi la filtrele de particule care folosesc postinjectia durata de viata este mult mai mare, calitatea slaba a motorinei si mersul mai mult in mediu urban duc la colmatarea prematura a filtrului. Acest aspect face practic imposibila regenerarea iar autovehiculul merge in regim de avarie (performante reduse, consum marit, martor de avarie aprins).

Unii adopta solutia de spargere a monolitului ceramic pentru a face posibila evacuarea gazelor de evacuare, insa apoi intampina 2 noi probleme : consumul creste semnificativ si masina scoate fum negru care strica toata buna-dispozitie. Altii prefera varianta software pentru anularea erorii din bord si pacalirea ECU-ului privind absenta DPF-ului, insa nici aceasta tehnica nu rezolva problema fumului si mai ales a incadrarii in parametrii de poluare in cazul unei inspectii tehnice periodice.

 

Pentru posesorii de auto cu DPF care intampina astfel de probleme, PILOT power tuning ofera doua variante de filtre de particule :

  1. Standard – bolt-on ceramice – similare produselor de origine. Produs aftermarket
  2. Metalice – sport, cu permitivitate marita. Acesta aduce urmatoarele avantaje :

–         asigura oxidarea gazelor de esapament prin monolitul metalic primar, mentinand un procent optim al nivelului de CO si O2

–         reduce nivelul NOx si PPM prin actiunea de regenerare a filtrului de particule cu grad ridicat de impregnare.

–         asigura o contrapresiune optima si creste performanta motorului, gratie permitivitatii mari a substratului de filtrare

–         scade cosnumul de combustibil, comanda de regenerare facandu-se practic foarte rar.

–         permite functionarea in parametrii normali a senzorilor de presiune si temperatura.

–         cost redus (300-500 euro in functie de motorizare) comparativ cu pretul unui filtru de particule nou de origine

Filtrul de particule DPF 7

Filtrul de particule DPF 8Filtrul de particule DPF 10

filtru de particule, filtrul de particule, filtru particule, filtru, paticule, ceramic, metalic,dpf

Pentru achizitionarea oricarui produs, instalare sau informatii suplimentare, completati formularul de mai jos

Codul sau denumirea produsului (obligatoriu)

Numele dv. (obligatoriu)

Adresa dv. de email (obligatoriu)

Numarul dv. de telefon

Mesaj

Pentru validarea mesajului, scrieți codul de mai jos
captcha

26 Responses to FILTRUL DE PARTICULE – avantaje, probleme si solutii de inlocuire

  1. Pingback: Filtru de particule ceramic bolt-on Audi A6 2.7TDI, 05-, | PILOT POWER TUNING

  2. Pingback: Filtru de particule ceramic bolt-on Audi A4 2.0 TDI, A6 2.0 TDI | PILOT POWER TUNING

  3. Pingback: Filtru de particule ceramic bolt-on BMW 330d, 05/06-, E90 530d, 03/06-, E60 | PILOT POWER TUNING

  4. Pingback: Filtru de particule ceramic bolt-on Opel Vectra C

  5. Pingback: Pilot Power Tuning

  6. Pingback: Filtru de particule bolt-on Citroen Berlingo 1.6 HDI

  7. Pingback: Filtru de particule bolt-on Ford Focus / C-MAX

  8. Pingback: Filtru de particule bolt-on Volkswagen Golf V

  9. Pingback: Filtru de particule metalic sport VW Golf 5 2.0 Tdi

  10. Pingback: Filtru de particule metalic sport Fiat Doblo 1.3 multijet

  11. Pingback: Filtru de particule metalic sport MAZDA 6 2.0D

  12. Pingback: Filtru de particule metalic sport RENAULT Laguna

  13. Pingback: Filtru de particule metalic sport opel Astra Zafira 1.9Cdti

  14. Pingback: Filtru de particule metalic sport OPEL Vectra C 1.9Cdti

  15. Pingback: ADITIV EOLYS 176 3L

  16. Pingback: Filtru de particule ceramic bolt-on OPEL ASTRA H 1.9 TD Double Pressure

  17. Pingback: Filtru de particule ceramic bolt-on Opel Astra H 1.9 TD

  18. Pingback: Filtru de particule

  19. Buna ziua,

    Ma intereseaza achizitionarea unui filtru de particule NOU,pentru un autovehicul marca FORD FOCUS C-MAX;1.6 TDCI;80KW (109C.P.)ANUL 2007.
    DORESC NUMAI MODELUL ORIGINAL.
    De asemenea,ma intereseaza pretul…Astept raspunsul d-stra!

    Numai bine!
    Daniel-Craiova

    • Filtrul de particule solicitat are codul 07162F si costa 1892 lei. Produsul il regasiti pe site in cadrul sectiunii de magazin – filtre de particule.
      produsul este pe stoc. livrare in 2 zile

  20. Pingback: Filtre de particule - despre filtrul de particule

  21. Pingback: Filtru de particule Opel Astra H 1.3 cdti | PILOT POWER TUNING

  22. Pingback: Filtru de particule Opel Vectra C 1.9 cdti | PILOT POWER TUNING

  23. Pingback: FILTRU DE PARTICULE sport | PILOT POWER TUNING

  24. Pingback: Filtru de particule | Monster Tuning

  25. Pingback: CLASELE EURO DE POLUARE CONFORM LEGISLATIEI EUROPENE | PILOT POWER TUNING sisteme de esapament - evacuare

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>